Promocja w social media

Efektywne działania skutecznej promocji w social media

Nie ma znaczenia czy prowadzisz jednoosobową działalność usługową czy sklep o zasięgu globalnym. Promocja w social media to możliwość komunikacji z klientem na szeroką skalę o względnie niskich kosztach. Niezaprzeczalnym plusem użytkowania social media dla małych przedsiębiorstw jest fakt, że promocję można prowadzić za darmo i nie ma dolnej granicy wydatków. Jeżeli jednak jesteście świadomi potencjału mediów społecznościowych to na pewnym etapie prowadzenia firmy skorzystacie z usług agencji lub specjalisty, który pomoże w dobraniu odpowiedniej strategii reklamowej opartej na analizie i trendach wśród użytkowników.

Social Media to podstawa

Pisząc o tym, że social media stają się coraz powszechniejszą formą reklamy jest trochę nie na miejscu. Od wielu lat dzięki mediom społecznościowym firmy nie tylko nawiązują współpracę z nowymi klientami ale również utrzymują stały kontakt z osobami korzystającymi z oferowanych przez nie usług. Jesteśmy gotowi napisać, że istnienie marki w sieci oraz mediach społecznościowych to podstawa do dalszego rozwoju każdego przedsiębiorstwa. Już dzisiaj można pokusić się o stwierdzenie, że firma która chce istnieć nie tylko na rynku lokalnym, zmuszona jest do prowadzenia swoich kanałów w wybranych mediach społecznościowych. Na dzień dzisiejszy internet jest numerem 1 jeżeli chodzi o pozyskiwanie nowych klientów  oraz o komunikacje medialną.

Media społecznościowe to ludzie, którzy je tworzą!

Media społecznościowe to szeroki przekrój użytkowników, począwszy od kont prywatnych przez firmy lokalne, aż do korporacji krajowych i globalnych. Trzeba tutaj wspomnieć, że według corocznego badania Wearesocial.com i Hootsuite w 2019 roku z mediów społecznościowych korzystało aż 3,25 mld osób i jest to 42 proc. całej populacji naszej planety. W samej Polsce tych użytkowników na rok 2019 było 18 350 000. Dlatego social media uważa się za potężne narzędzie reklamowe, które umiejętnie wykorzystywane potrafi przynieść ogromne zyski.

PORTFOLIO

Promocja w social mediach

Większość serwisów społecznościowych oprócz opcji darmowego publikowania treści oferuje swoim klientom dodatkowe usługi płatnego promowania postów. W taki sposób otrzymujemy dostęp do wielu narzędzi reklamowych. Składają się na to między innymi dane odnośnie preferencji, zachowań, demografii oraz lokalizacji użytkowników. Pozwala nam to na sprecyzowanie swoich zasięgów. Przy odpowiednim użyciu tego typu informacji, możemy stworzyć potężne narzędzie służące do promocji w sieci. W realnym świecie takie możliwości są wręcz nie do osiągnięcia. Wyobraźmy sobie, że nasza reklama zewnętrzna promująca kawę, śledzi tylko kawoszy i ukazuje im się w najdogodniejszym do tego miejscu. Dzięki mediom społecznościowym i ich możliwościom oszczędzamy środki finansowe poprzez sprecyzowanie reklamy do odpowiedniej grupy docelowej.

Celem firmy w social media nie jest jedynie trafić do maksymalnie dużej liczby odbiorców. Dobrze przeprowadzona kampania reklamowa ma za zadanie dotrzeć do tych użytkowników, którzy już z założenia skorzystają z naszych usług. Paradoksalnie dobrze przeprowadzona kampania reklamowa trafia do mniejszego grona użytkowników, jednak sprecyzowanie grupy docelowej pozwala zwiększyć sprzedaż mniejszym kosztem.

Buduj wizerunek firmy!

Media społecznościowe to również doskonałe narzędzie do budowania wizerunku firmy w sieci. Na swoich kanałach medialnych możemy prezentować specjalnie przygotowaną identyfikacje wizualną, która będzie wspierać naszą markę. Możemy również w łatwy sposób informować swoich klientów o nowych produktach i planach usługowych. Bardzo ważna jest możliwość wchodzenia w interakcje z klientami, którzy nierzadko dzielą się swoimi spostrzeżeniami odnośnie firmy. Wszystko to pozwala nam wprowadzać nowe innowacje w celu zaspokajania potrzeb naszych klientów.  Możliwość szybkiego komunikowania się z klientami jest również bardzo ważnym elementem podczas zarządzania kryzysem marki. Dzięki mediom społecznościowym możemy szybko reagować na zachowania konsumenckie oraz trendy branżowe.

Czytaj więcej wpisów od nas:

Cena Logo

Ile kosztuje projekt Logo? Skąd biorą się różnice w cenie Logo. Ile płacić, żeby nie …

Wpis wyjaśniający zagadnienie identyfikacji wizualnej

Identyfikacja wizualna to podstawowe narzędzie w budowaniu określonego wizerunku marki. Bierze udział w szeregu działań …

Wymyślenie nazwy dla firmy, bądź produktu to jeden z pierwszych etapów promocji na rynku. Z …

Leave a Reply