Wpis wyjaśniający zagadnienie identyfikacji wizualnej

Co to jest identyfikacja wizualna

Identyfikacja wizualna to podstawowe narzędzie w budowaniu określonego wizerunku marki. Bierze udział w szeregu działań mających wpływ na rozpoznawalności oraz postrzeganie firmy na rynku. O tym jak ważna jest identyfikacja wizualna nie trzeba nikogo przekonywać. Każdego dnia podejmujemy decyzje konsumenckie oparte na całościowym wizerunku, a w tym identyfikacji wizualnej.

Elementy identyfikacji wizualnej to przede wszystkim zbiór symboli budujących rozpoznawalność firmy. Określone symbole tworzą sposób w jaki marka jest spostrzegana, budzą konkretne skojarzenia oraz mogą wywoływać emocję. Badania udowadniają, że odpowiednie dobrane kolory mają bezpośredni wpływ na odbiór wśród klientów. Na przykład kolor czerwony według badanych respondentów w dużej mierze budził uczucie złości oraz ekscytacji. Kolor niebieskie u zdecydowanej większości wzbudzał spokój i szczęście.

Podstawowe elementy identyfikacji wizualnej

  1. logo/logotyp

  2. kolorystyka

  3. typografia

  4. szata graficzna strony internetowej

  5. materiały reklamowe online
  6. materiały reklamowe drukowane
  7. szata produktów i opakowań
  8. dress code pracowników
  9. design siedziby
  10. wygląd otoczenia (stoiska targowe, szyldy, banery)

Korzyści z identyfikacji wizualnej

Identyfikacja wizualna to inwestycja w budowanie marki. Dobrze przemyślana będzie tworzyć podstawę prawidłowej komunikacji z klientem. Kreuje spójny wizerunek graficzny w każdym medium reklamowym co przekłada się na wartość marki. Wzrasta wizualna tożsamość firmy, która wpływa na rozpoznawalność oraz jakość marki. Odpowiedni branding pomoże wyróżnić naszą markę na rynku. Koniecznie trzeba wspomnieć, że identyfikacja wizualna utrwala ofertę w pamięci klienta. Ważnym elementem jest również, że zlecając firmie stworzenie identyfikacji wizualnej otrzymasz wzorce w postaci księgi znaku, typografii czy kolorystyki, które przyczynią się do dalszego budowania marki.

PORTFOLIO

Identyfikacja wizualna - nie tylko logo

Jedynie kompleksowe podejście do budowania wizerunku marki w dużej mierze przyczyni się do sukcesu naszej firmy. Musimy pamiętać, że tworzenie identyfikacji wizualnej nie kończy się na logo oraz wizytówkach. Cały proces zaczyna się od analizy rynku, a same działania mają efekt długofalowy. W tym celu warto rozważyć zatrudnienie profesjonalnej agencji reklamowej. Doświadczenie w budowaniu wizerunku, a w tym identyfikacji wizualnej ma tutaj wielkie znaczenie. Osoba prowadząca powinna wiedzieć, w jaki sposób poprowadzić działania, jak się wyróżnić spośród konkurencji a co najważniejsze przewidzieć na podstawie analizy, w którym kierunku zmierza dana branża.

Czytaj więcej wpisów od nas:

Cena Logo

Ile kosztuje projekt Logo? Skąd biorą się różnice w cenie Logo. Ile płacić, żeby nie …

Promocja w social media

Nie ma znaczenia czy prowadzisz jednoosobową działalność usługową czy sklep o zasięgu globalnym. Promocja w …

Wymyślenie nazwy dla firmy, bądź produktu to jeden z pierwszych etapów promocji na rynku. Z …

Leave a Reply