Naming, czyli Marketing nazewniczy

Wymyślenie nazwy dla firmy, bądź produktu to jeden z pierwszych etapów promocji na rynku. Z pozoru proste zadanie może okazać się kluczowe w dalszym rozwoju marki. W trakcie wprowadzania nowego projektu na rynek, znaczenie naming’u jest ogromne. Odpowiednio dobrana nazwa może przyciągnąć bądź odepchnąć potencjalnych klientów.

Co to jest naming?

Naming to nic innego jak marketing nazewniczy. Polega to na stworzeniu nazwy dla firmy, bądź produktu o odpowiednim dla branży przekazie. Dobrze dobrane nazwy produktów wywołują w odbiorcach skojarzenia, które przekładają się na dalsze podejmowane decyzje. Właściwy naming powinien być oparty o założenie marketingowe, analizę rynku oraz normy językowe.

Nasza agencja przygotowała projekt produktu wraz z nazwą dla marki Real Pharm Nutrition – sprawdź tutaj

PORTFOLIO

Dobra nazwa to taka, która....

Tworząc nazwę na pewno musimy zwrócić uwagę na normy językowe, w szczególności jeżeli planujemy stworzyć markę międzynarodową. Doskonałym przykładem będzie tutaj przytoczenie nazwy Osram, która w Polskim znaczeniu jest delikatnie mówiąc – nieprzyjemna.

Podczas tworzenia nazwy bardzo ważna jest analiza rynku. Po pierwsze musimy upewnić się jakie marki już występują w branży. Trzeba zwrócić uwagę na upodobania klientów, jakie nazwy przyciągają odbiorców, które ich odpychają. Ważnym elementem jest projekcja rozwoju rynku. Dobra analiza rynku pozwoli nam przewidzieć, w którą stronę rozwija się branża i stworzyć nazwę ponadczasową.

W trakcie tworzenia nazwy powinniśmy trzymać się założeń marketingowych. Wprowadzenie marki na rynek jest procesem złożonym i od powstania powinna ona spełniać oczekiwania klienta. W tym celu powstaje plan marketingowy, który zakłada w jaki sposób dotrzeć do klienta. Odpowiednio dobrana nazwa z pewnością nam to ułatwi.

Czytaj więcej wpisów od nas:

Cena Logo

Ile kosztuje projekt Logo? Skąd biorą się różnice w cenie Logo. Ile płacić, żeby nie …

Wpis wyjaśniający zagadnienie identyfikacji wizualnej

Identyfikacja wizualna to podstawowe narzędzie w budowaniu określonego wizerunku marki. Bierze udział w szeregu działań …

Promocja w social media

Nie ma znaczenia czy prowadzisz jednoosobową działalność usługową czy sklep o zasięgu globalnym. Promocja w …

Leave a Reply